Er det umulig å endre våre handlevaner?

Er det umulig å endre våre handlevaner?

I E24 og VG-artikkel fortalte vi om hvor vanskelig det er å etablere seg i norsk dagligvare. Forbrukerforsker Alexander Schjøll på Oslo MET understreker dette, ikke minst hvor vanskelig det er å endre forbrukervaner.

Les mer i E24/VG her.

Det er ingen underdrivelse. Uten milliarder i ryggen, er det ingen småsak å få din oppmerksomhet, klare å trigge din interesse og til slutt få deg til å prøve en helt ny tjeneste som Slowly. 

Men tingenes tilstand i den norske dagligvarebransjen må utfordres og det som virkelig driver oss er tilbakemeldingene vi får fra våre kunder. De opplever Slowly som en verdifull gode i hverdagen som skreller bort en drøss av to-dos og ikke minst gir tilgang til svært gode varer, fra gode produsenter, til en god pris.

Når vi i tillegg tar brukte batterier, lyspærer, småelektrisk, klær, tekstiler, glass og metall med i retur, så har de positive tilbakemeldingene ikke latt vente på seg. Det er utrolig gøy at vår disruptive sirkulære leveringen blir møtt med uforbeholden entusiasme fra kundene. 

Produsentene og leverandørene i verdikjeden ser også nye muligheter med Slowly. Å hoppe over butikkhyllene og la varene komme rett hjem, til skuffer og skap, er både lønnsomt og bærekraftig. Derfor kan vi allerede nå tilby en drøss av knallbra varer fra kjente aktører som Kolonihagen og Midsona.

Alexander Schjøll følger oss med større entusiasme enn hva som kom frem i VG-artikkelen og har uttalt:  

«Det er generelt lite innovasjon i dagligvarebransjen og hovedfokuset står i handlesituasjonen, mens Slowly optimaliserer tjenesten for selve forbruket i hjemmet og tenker bærekraft i alle ledd. Vi ser at abonnement inntar flere og flere bransjer med løsninger som gjør hverdagen enklere. Den største barrieren er å endre vante handlevaner, men oppsidene med tjenesten er flere og vi som forsker på forbrukeradferd vil følge prosjektet med interesse.»  

Veien videre blir ingen picknick, men vi har sterk tro på at det finnes nok folk der ute som er åpne, nysgjerrig og klare for å prøve ut en ny aktør i dagligvarebransjen, som vil gjøre bevisst forbruk så enkelt som overhode mulig. 

🚀 Bli med å handle annerledes med slowly? - sjekk ut hvordan det funker her

🛒 Se hva du kan få i dag? sjekk katalogen her 

..eller følg oss på Instagram, Facebook eller LinkedIn.

 


You may also like Se alle