Vi gjør hverdagen sirkulær

For deg og planeten

Når alt av innovasjon rundt oss fokuserer på å levere raskere, vokse fortere, markedsføre mere, tok vi en annen vinkel.

Vi startet Slowly med en visjon om en tjeneste som kunne skape rom for å sakte ned og ta tiden tilbake, uten å gå på bekostning av hverken lommeboka eller planeten.

Vi er selv 4 småbarnsfedre som kjenner tidsklemma på kroppen og ansvar for fotavtrykket vi setter på planeten som skal overtas av våre barn.

Hverdagens huske- og handlelister henger konstant over oss, og følelsen av å ikke strekke til er bortimot permanent.

Det startet med tanken om å kunne få alle varene som vi bruker hele tiden, levert hjem før man rekker å gå tom. Det var kort vei til å se den åpenbare muligheten for å ta med avfall tilbake når vi likevel var på dørstokken for å levere.

Sirkulær service på dørstokken ble født.

Med alt samlet i en bevegelse, på dørstokken, en gang i måneden, blir veldig mye unnagjort på noen få minutter. Handlelista, todo-lista og burde-burde-burde-lista reduseres betraktelig og hverdagen blir mer behagelig.

Fremover har vi store ambisjoner for hva vi skal få til med både kunder og produsenter. Vi tror det finnes mange der ute som ønsker å handle litt annerledes dersom det teller for helse, planet og arbeidsforhold, fra jord til bord og tilbake.

Bli med du også da vel.

Med vennlig hilsen

Mads, Magnus, Thomas, Calle
& resten av teamet i Slowly

Made in Oslo

Vi er fire fedre fra Oslo med ti barn til sammen. Er du litt som oss, ønsker å leve mer bærekraftig, men sliter med å gå den ekstra mila i hverdagen? Da er Slowly aktuelt for deg. Å være over middels opptatt av kvalitet, gode produsenter og nysgjerrig på nye måter å gjøre ting på, er heller ingen ulempe.

Thomas

Bærekraftseksperten og veganeren

Magnus

Kokken og restaurantøren

Mads

Teknologigründern og zen-aspiranten

Calle

Dagligvare- og mediamannen

Filosofi

Vi tror mye kan gjøres bedre med å tenke på helhelten. Alt for ofte går vi oss bort i detaljer som egentlig ikke gir verdi i hverdagen. Vi bygger tjenesten og selskapet for å gå i balanse.

Det er mye snakk om "People, Planet, Profit" og en "triple-bottom-line" tankegang som handler om å tenke på mer enn bare penga.

Vi har oversatt og utvidet dette til å inkludere mer, og få relevans for oss som forbrukere:

  • People
  • Planet
  • Pleasure
  • Profit

Har vi balanse mellom disse kan vi skape positiv endring i både hverdagen, verdikjeden og samfunnet rundt oss.

Oversatt til norsk handler det blant annet om å tenke på:

#lommeboka #folka #tidsklemma #kvalitet #mindresvinn #co2

Alt dette tenker vi på når vi velger varer i katalogen, når vi tilrettelegger tjenesten, returen og forsøker løse hverdagsproblemer for deg.

Da kan vi spare tid, penger og planeten sammen, og få litt lavere skuldre og mer glede i hverdagen.

Og med det som utgangspunkt skal vi gjøre bevisst forbruk enkelt sammen med deg.

Spar penger

Vi kjøper direkte fra produsent og leverer varene samlet, én gang i måneden. Det gir gode priser, og du vil kunne spare opp til 20% hver måned. Ved å kjøpe kun det du trenger, reduserer du overforbruk og matsvinn, og sparer enda mer.

Spar tid

Dine skuffer og skap blir fylt opp i begynnelsen av hver måned. Med færre turer til butikken, kortere handleliste og mindre å huske på, sparer du tid og hverdagen blir litt roligere. 

Spar planeten

Månedlig levering av mer bærekraftige varer, direkte fra gode produsenter. Mindre matsvinn, mindre emballasje, mindre transport og sirkulær levering fra jord, til bord og tilbake. Det gjør godt for planeten vår.