3 sprø ting vi vil få familier til å teste

3 sprø ting vi vil få familier til å teste

En stadig større andel forbrukere ønsker å ta mer bærekraftige valg når de handler husholdningsartikler, samtidig som kompetansen øker rundt bærekraft og stadig mer oppfattes som grønnvask.

Det samme gjelder rundt ernæring og kosthold. Det fører til at forbrukere resignerer, og handler det som tilbys, med en bismak av dårlig samvittighet. Vi ønsker å tilby en sirkulær og bærekraftig "by design" handleopplevelse hvor vi utvikler et "klimaregnskap" for hele handlevognen, fra produksjon til hjemmet, i et helhetsperspektiv (Scope 1, 2 og 3).

Vi startet med å konvertere en eksisterende kaffeabonnementsløsning til en "bærekraftig frokost" abonnement hvor vi sammen med kundene skal teste et sett av hypoteser:

1. Vil kundene delta i en returordning for emballasjen for alt vi sender?

2. Vil kundene kjøpe større volumer, med "saktere" månedlige leveranser dersom vi kan vise oppsidene?

3. Vil kundene prøve tørre varer i kategorier der det er uvant (syltetøy, juice, melk)

Hvilke ting vil du at vi skal teste ut i forbindelse med forsyning av din husholdning?


You may also like Se alle